Palvelut ja hinnat
Isännöintimeklarin palvelut koostuvat peruspalvelusta ja lisäpalveluista. Peruspalvelu sisältää itse kilpailutuksen lähtien tarvekartoituksesta ja päättyen tarjousten ja tarjousvertailun toimittamiseen asiakkaalle. Peruspalvelu sisältää tarvittavan konsultaation sekä mahdollisiin tarjouksia ja tarjousvertailua koskeviin kysymyksiin vastaamisen. Peruspalvelulla on tyytyväisyystakuu: jos taloyhtiön hallitus katsoo, ettei yksikään tarjous ole riittävän hyvä, on peruspalvelu veloitukseton.
Peruspalvelu
1. Tarvekartoitus
Peruspalvelu aloitetaan tyypillisesti Teamsin kautta toteutettavalla aloituspalaverilla taloyhtiön hallituksen kanssa. Aluksi käydään aluksi läpi yhtiön isännöinnin kilpailutuksen lähtökohdat sekä keskustellaan toiveista ja kriteereistä, millaista isännöintipalvelua yhtiölle ollaan hakemassa.
Tarvekartoituksen jälkeen valitaan tarjouspyyntöön liitteeksi tulevaan isännöintitehtäväluetteloon (Kiinteistöliitto) isännöintitehtävät, jotka halutaan sisällyttää kiinteään kuukausipalkkioon sekä tehtävät, jotka pyydetään erillisveloitettaviksi. Yleensä nämä valinnat käydään yhdessä läpi aloituspalaverissa. Hallitus voi halutessaan tehdä valinnat myös täysin omatoimisesti. Opastamme hallitusta tarpeen mukaan tehtäväluettelon valintojen tekemisessä.
Tarjoukset pyydetään antamaan isännöintitehtäväluettelon valintojen mukaisesti. Yrityksillä on kuitenkin mahdollisuus tarjota myös siitä poikkeavaa palvelukokonaisuutta.
Toimitamme hallitukselle alueen isännöintitoimistoista kattavan listan, josta valitaan kilpailutukseen mukaan kahdeksan parhaiten taloyhtiön kriteerit täyttävää yritystä. Opastamme hallitusta yritysten valinnassa tarpeen mukaan. Hallitus voi valita yritykset halutessaan myös täysin omatoimisesti.
2. Tarjouspyynnön laadinta
Valmistelemme tarjouspyynnön tarvekartoituksen pohjalta ja liitämme mukaan isännöintitehtäväluettelon, yhtiöjärjestyksen sekä yhtiön viimeisimmän tilinpäätöksen (sis. myös kunnossapitotarveselvitys ja korjaushistoria).
3. Tarjouskierros
Tarjoukset annetaan Isännöintimeklarin sähköisen tarjouslomakkeen kautta. Tarjouskierros kestää kaksi viikkoa, jona aikana vastaamme tarjouspyyntöä koskeviin mahdollisiin kysymyksiin.
4. Analysointi ja vertailu
Tarjouskierroksen päätyttyä vertailemme ja pisteytämme tarjoukset kehittämämme mittariston avulla. Lisäksi laadimme jokaisesta tarjouksesta sanalliset arviomme (plussat, miinukset ja muut huomiot).
5. Yhteenveto
Toimitamme hallitukselle sähköpostitse tarjousvertailun, saadut tarjoukset ja tarjoajien erillislaskutushinnastot pdf-tiedostoina. Vastaamme mahdollisiin hallituksen kysymyksiin. Hallitus valitsee mieleisensä ehdokkaat haastatteluihin, jotka se voi hoitaa omatoimisesti tai pyytää Isännöintimeklarilta lisäpalveluna saatavaa apua.
*Peruspalvelun hinta riippuu yhtiön huoneistojen määrästä. Palvelemme vähintään 10 huoneiston yhtiöitä. Hintaportaat menevät seuraavasti:
10-20 huoneistoa: 809 €
21-30 huoneistoa: 909 €
31-40 huoneistoa: 1011 €
41-50 huoneistoa: 1112 €
51-60 huoneistoa: 1214 €
61-70 huoneistoa: 1315 €
71-80 huoneistoa: 1365 €
81-90 huoneistoa: 1416 €
91-100 huoneistoa: 1467 €
101 huoneistoa tai enemmän: 1517 €
Kiinteistöliitto Uusimaan jäsenille tarjoamme pysyvän 20 % alennuksen peruspalvelun normaalihinnoista.
Hinta sisältää asiakkaan tarpeiden mukaisen etäkonsultaation peruspalvelun kaikissa vaiheissa.
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.
Lisäpalvelut
Haastattelujen valmistelupaketti omatoimiselle hallitukselle (76 €)
Hoidamme haastatteluihin liittyvät käytännön järjestelyt: Kutsumme hallituksen valitsemat isännöitsijät haastatteluihin haluttuna ajankohtana ja aikataulutamme haastatteluiden kulun.
Hallitus saa käyttöönsä Isännöintimeklarin laatiman haastattelurungon, jota se voi hyödyntää haluamallaan tavalla. Hallitus hoitaa haastattelut itsenäisesti. Ilmoitamme valintapäätöksestä tarjouskilpailuun osallistuneille.
Haastatteluapu (96 € /h)
Hoidamme haastatteluihin liittyvät käytännön järjestelyt ja avustamme haastatteluissa. Kutsumme hallituksen valitsemat isännöitsijät haastatteluihin haluttuna ajankohtana ja aikataulutamme haastatteluiden kulun.
Suunnittelemme hallituksen kanssa haastattelujen rungon ja osallistumme haastatteluihin hallituksen toivomalla tavalla.
Kun hallitus on valinnut uuden isännöitsijän, ilmoitamme päätöksestä tarjouskilpailuun osallistuneille. Haastatteluapua tarjoamme Teamsin kautta etäpalveluna kautta Suomen.
Haastatteluavun hinta on arkisin 96 €/h klo 8-18 ja 126 €/h klo 18 jälkeen (suunnittelukokoukset, haastattelut, jatkokeskustelut).
Sopimuksen tarkistus (96 €)
Tarkistamme, että uusi isännöintisopimus on sisällöltään asiallinen ja tarjouksen mukainen.
Mahdolliset lisätyöt (96 € /h)
Lisätöitä ovat esimerkiksi erilaiset ylimääräiset selvittelytyöt, jotka eivät kuulu peruspalveluun tai johonkin lisäpalveluun. Lisätöistä sovitaan aina etukäteen.
Minimiveloitus tuntiveloitteisista töistä on 15 minuuttia. Kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 25,5 %.